Technických inovácií je každý rok veľa. Často naozaj dobré a užitočné vynálezy. Veci, ktoré uľahčujú život, prinášajú skutočné výhody a nemusia byť náročné na peňaženku.
Menej často sa vyskytujú inovácie, ktoré obsahujú všetky tri vlastnosti súčasne. Menej času, úspory nákladov a užitočnosti. Keramická ochrana je jednou z noviniek, ktorá ponúka presne tieto a ďalšie výhody.
Keramický povlak je v zásade možné potiahnuť na takmer akýkoľvek povrch. Všeobecne platí, že ak je lak v poriadku, keramický povlak je možné aplikovať kedykoľvek. Pre viditeľný úspech je rozhodujúci stav a podklad povrchu, ktorý sa má natrieť.
Povedzme vysoký lesk. U nových a mladých vozidiel to nie je problém. V prípade veteránov alebo vozidiel, ktoré sú o niečo staršie, je zväčša potrebné pripraviť lak predtým, ako bude možné aplikovať keramický povlak.
V závislosti od stavu laku a stupňa znečistenia treba najskôr odstrániť drobné škrabance, hologramy, hrdzavý film a iné známky opotrebovania. Pracujeme s veľmi kvalitnými značkovými výrobkami, brúsime a leštíme najmodernejšími strojmi a naši technici sú vysoko vyškolení špecialisti v tejto oblasti. Na správnu prípravu laku auta potrebujete lásku k predmetu, cit a odbornosť. Len tak dosiahnete optimálny výsledok.To isté platí pre aplikáciu keramického povlaku na čelné sklá, bočné sklá, či panoramatické strešné okná.
Základom profesionálneho keramického povlaku je dokonalá predchádzajúca príprava farby.
Tu môžete vidieť, čo sa dá ešte zo starého laku získať na základe niekoľkých pracovných etáp prípravy laku. Táto kapota bola brúsená, leštená, odmastená a opatrená keramickým povlakom. Výsledok hovorí sám za seba…
Na našej webovej stránke nájdete jednotlivé články a informácie, ktoré špecifikujú povrchy, ktoré sa majú ochrániť keramickým povlakom. Nájdete tam podrobné rozpisy a argumenty (pre a proti, ako fungujú a ich účinky) o keramickej ochrane laku a iných procesoch, ako napr. tiež nanopovlaky.
Keramickú ochranu laku realizujeme pre vozidlá:
Keramický povlak je dlhotrvajúci high-tech povrchový náter, transparentný a farebne neutrálny, ktorý poskytuje nielen ochranu vášmu autu, ale vykúzli aj neobyčajný lesk na laku vášho vozidla
Keramický povlak ochráni vozidlo pred nepriaznivým počasím a drobnými poškodeniami, ktoré súvisia s udržiavaním ciest
Nielen v zime sú vysoké šance, že sa predovšetkým predná maska a predná kapota automobilov poškodia menšími odreninami od kamienkov odletujúcich od ostatných áut
Lak každého auta má viacero funkcií. V prvom rade keramická ochrana laku je vec estetická, farba dokáže zvýrazniť dizajn, v druhom rade táto povrchová úprava chráni plechy pred koróziou, takže jeho udržiavaním v dobrej kondícii predlžujete životnosť karosérie
Keramické povlaky ochránia lak a sklá auta na niekoľko rokov
„Mokrý“ vzhľad, ktorý pretrváva roky
Extrémna ochrana proti UV žiareniu
Blokuje oxidáciu a zvetrávanie
Auto zostáva dlhšie čisté
Špičkový samočistiaci efekt – perličkový efekt
Vysoký lesk a hĺbka laku
Odolnosť voči olejovým a vodným škvrnám a stopám
Odolnosť proti brzdnému prachu a nečistotám zo železa
Odolnosť proti chrobákom, dechtu, železu, prachu, špine a vtáčiemu trusu
Trvanlivosť pri správnej údržbe až 10 rokov
Samouzdravujúci keramický povlak až na 7 rokov
Predumytie vozidla aktívnou penou
Umytie PH neutrálnym šampónom
Odstránenie zažratej špiny
Dekontaminácia od soli a náletovej hrdze
Clay-ovanie
Viacnásobné leštenie laku
Zvýraznenie hĺbky a lesku laku
Dvojvrstvová aplikácia keramickej ochrany laku
Vyfúkanie prachu zo špár stlačeným vzduchom
Záverečná kontrola automobilu a odovzdanie
Detailné čistenie zvyškov od asfaltu a miazgy zo stromov
Keramická ochrana hliníkových diskov až na 2 roky
Keramická ochrana čelného skla, 3-vrstvová, na 2 roky alebo 30000 km
Pri ručnom umývaní |
|
---|---|
takmer žiadna spotreba vody |
|
žiadna chémia, iba pH-neutrálny šampón |
|
nanášanie šampónu pumpičkou |
|
čistenie handričkou z mikrovlákna |
|
nie je potrebný žiadny špeciálny prostriedok |
|
nie je potrebný žiadny čistič pneumatík |
V klasickej automatickej autoumyvárke |
|
---|---|
brzdový prach je úplne odstránený |
|
všetky zvyšky hmyzu sú odstránené |
|
škrabance z autoumyvárne sa už nemôžu objaviť |
|
nečistoty na citlivých miestach sa rozpúšťajú |
|
osušenie handričkou z mikrovlákna |
Leštenie |
|
---|---|
Je úplne eliminované. Vaše vozidlo sa bude lesknúť bez toho, aby ste museli stráviť veľa času jeho leštením. Môžete odložiť leštiaci stroj a ísť namiesto toho na kávu. |
Keramická ochrana laku |
|
---|---|
čas použiteľnosti 2 až 10 rokov |
|
kryje lak kompletným elastickým filmom a ponúka zvýšenú ochranu |
|
bez rizika pre zdravie |
Pri ručnom umývaní |
|
---|---|
vysoká spotreba vody |
|
chemické čistiace prostriedky |
|
šampón s hubkou |
|
vysoká spotreba vody |
|
špeciálny prostriedok na zvyšky hmyzu |
|
čistenie pneumatík |
V klasickej automatickej autoumyvárke |
|
---|---|
brzdový prach nie je úplne odstránený |
|
zvyšky hmyzu zvyčajne zostávajú |
|
poškriabanie laku |
|
nečistoty sa lepia na citlivé miesta |
|
polstrovanie po umývaní |
Leštenie |
|
---|---|
leštidlo na lak |
|
leštiaci stroj |
|
úsilie a čas (v závislosti od veľkosti vozidla) |
Nano-ochrana |
|
---|---|
čas použiteľnosti 3 až 6 mesiacov |
|
zabezpečuje len vyšší lesk a nemá žiadny ochranný účinok |
|
zdraviu škodlivý |
Ako vidíte, vyššie uvedené porovnanie celkom jasne ukazuje, aké výhody máte s vozidlom s keramickou ochranou. Neexistujú žiadne obmedzenia, ale existuje množstvo výhod. Tiež v porovnaní s nano povlakom.
Povrchová úprava s keramickým povlakom vám poskytne ochranu vášho mobilného domu alebo karavanu ako pod skleneným zvonom.
Keramický povlak na karavane má niekoľko výhod. Ochrana, lesk a malá námaha pri čistení sú len tri z nich.
Ako majiteľ karavanu určite viete oceniť prednosti. Mobilita zostať tam, kde sa vám páči, možnosť kedykoľvek zmeniť miesto a napriek tomu sa nemusíte vzdať komfortu. Mnohí vodiči si po pracovnom živote dovolia tento luxus, vykročia do absolútnej nezávislosti a užívajú si novú slobodu! Ako so všetkým krásnym, aj s karavanom sa však spájajú určité úlohy, ktoré sa o seba sami nepostarajú. To zahŕňa čistenie zvonku.
Každý vodič karavanu vie, že...
Od určitej veľkosti vozidla sa umývanie exteriéru stáva dosť časovo náročné. Často sa stratí minimálne jeden alebo dva dni len kvôli čisteniu. Okrem čistenia v neuralgických oblastiach, kde sa špina ľahko usadzuje a tvrdohlavo drží. Veľká predná plocha je tu obzvlášť dôležitá. „Mucholapka“ v pravom zmysle slova. Mnohí možno poznajú aj problém „čiernych pruhov“ (šmúh) na bočných stenách, ktoré vznikajú po daždi (prichádzajúcom zo strechy). Najmä na oknách tvorí tesniaca guma akýsi dažďový odkvap. Dažďová voda steká späť kvôli prúdu vzduchu a spôsobuje čierne pruhy, ktoré vedú pozdĺž bočnej steny. Nevkusná, no zvyčajne nevyhnutná vec. Tieto čierne pruhy sú obzvlášť odolné, ak ich okamžite neodstránite.
Karavany sú autá s najväčším podielom plastov vyrobených zo sklenených vlákien. Keramický povlak chráni najmä pred látkami, ktoré reagujú s najrôznejšími materiálmi a spôsobujú koróziu. Patria sem napr. takmer všetky chemikálie, kyseliny, zásady, rozpúšťadlá, farby, brzdové kvapaliny, cestná soľ, vtáčí trus, miazga zo stromov a drsné čistiace prostriedky.
Ďalším vedľajším účinkom keramickej ochrany laku je zvýšená ochrana pred UV žiarením, ktoré po dlhšom čase a najmä na svetlých povrchoch zanecháva nezameniteľné stopy. Vidno to najmä na veľkých svetlých plochách autokaravanov a mobilných prívesov, ktoré majú tendenciu v priebehu rokov nadobudnúť žltkastý odtieň v dôsledku UV žiarenia.
Napriek svojej extrémnej tvrdosti je keramický povlak elastický a tým chráni aj pred mechanickým zaťažením. Na vozidle napríklad proti škrabancom, ktoré sú pravidelne spôsobené umývaním auta a vedú k šmuhám laku.
Časti plastov vyrobených zo sklenených vlákien (skrátene GRP), ktoré sú často inštalované v karavanoch, sú obzvlášť citlivé na UV žiarenie. Takéto časti veľmi rýchlo strácajú lesk, následne sa stávajú matnými, žltými a následne vstupujú do takzvanej fázy kriedovania. Materiál je potom krehký a pri čistení zanecháva „múčny vzhľad“. Keramická ochrana tomuto procesu úplne nezabráni, ale posúva fázu procesu starnutia o mnoho rokov späť. Takéto prídavné diely často nie sú vôbec natreté, ale majú takzvaný gelový povlak.
Stojí za to vedieť o GRP častiach, gélovom laku a "kriedovaní".
Plast vystužený sklenenými vláknami (skrátene GRP), je kompozit plastu a sklenených vlákien. GRP je tiež hovorovo známy ako sklolaminát. V porovnaní s vlákno-plastovými kompozitmi vyrobenými z iných výstužných vlákien má kompozit vystužený sklenenými vláknami vysoké predĺženie pri pretrhnutí a absorpciu elastickej energie. Nie je preto vhodný pre vysoké požiadavky na tuhosť.
GRP sa používa v nasledujúcich oblastiach: časti vozidiel (napr. kapoty a blatníky), trupy a panely, listy rotorov pre veterné turbíny, trupy lodí a jácht atď...
Gélový povlak je tvrdý povlak, ktorý sa nanáša ako ochranná vrstva na lisované diely vyrobené z plastov vystužených vláknami (napr. GRP, CFRP, ARP, ...). Gélový povlak utesňuje komponent proti vlhkosti a chráni pred UV žiarením a poškodením tlakom. Použitie gélového povlaku sa stalo bežným pri stavbe jácht s príchodom konštrukcie GRP, ktorá si čoraz viac vyžadovala jemné ladenie a individuálne úpravy. Zušľachťovanie povrchu gélovým lakom sa stále viac vyžaduje aj pri lietadlách a motorových vozidlách s karosériou GRP, pretože aj tu sú žiadané výrobky na mieru, a preto sa používajú rôzne formy GRP.
GRP povrchy nie sú také odolné, ako sa na prvý pohľad zdá. Odolnosť GRP závisí vo veľkej miere od vodotesnosti gélového povlaku. Poškodenie, starnutie, nesprávne čistenie a nedostatočná konzervácia sú hlavnými príčinami predčasného zlyhania vodnej bariéry. Gélový povlak je zásadne vystavený širokému spektru poveternostných vplyvov a trpí najmä: UV žiarením, pôsobením vody a látok znečisťujúcich ovzdušie.
Tieto zaťaženia spôsobujú zvetrávanie štruktúry gélového povlaku. V dôsledku tejto korózie sa už nedajú zadržiavať plnivá a pigmenty a dochádza k takzvanému kriedovaniu, na matnom povrchu ležia uvoľnené biele usadeniny. Tie je potrebné odstrániť, pretože podporujú ďalšiu koróziu. Skorodovaný gélový povlak je poškodený vodou a vodnou parou. To sa stáva viditeľným cez tiene nečistôt a šmuhy, ktoré sa objavujú pod povrchom.
Klasické autá – veterány sú vždy zberateľskými vozidlami, a preto dostávajú od svojich majiteľov tú najlepšiu starostlivosť. Keramická ochrana laku klasického auta je „čerešničkou na torte“ pre zachovanie a vnímanie vášho vozidla.
Predstavte si, že idete autom na stretnutie, je tam niekoľko rovnakých vozidiel, no pozornosť priťahuje práve vaše. Nebolo by to tak?
Ochrana karosérie pred koróziou.
Mechanické časti ako motory, prevodovky, nápravy či brzdy sa dajú väčšinou veľmi dobre opracovať a zakonzervovať. To je možné aj s karosériou, najväčším terčom, na ktorý musí klasické auto útočiť, no vynaložené úsilie je často oveľa väčšie. Ak dôjde k poškodeniu koróziou vo forme hrdze, môže sa rozšíriť. Ak sa to včas nerozpozná a niečo sa s tým neurobí, často je už neskoro a je potrebná dôkladná renovácia. Preto prvá otázka, ktorá vzniká, je: "Ako môžete chrániť telo pred koróziou?".
Častým problémom klasických áut je základ laku.
Skoršie autolaky od prírody neboli najmodernejšie. Pôvodný lak na klasických autách v priebehu desaťročí vybledne a často sa stáva matným alebo zakaleným. No, V-8 Chevy Blazer môže stále vyzerať dobre s matným povrchom. Mercedes Pagoda s matným povrchom by naopak stratil veľkú časť efektu. Každému milovníkovi klasických áut pri niečom takomto krváca srdce.
Riešenie: ochrana proti korózii a vysoký lesk
Keramická ochrana laku je osvedčeným prostriedkom na riešenie oboch problémov a na predchádzanie ich vzniku. S keramickým povlakom sa obom problémom predchádza rovnako a jedným ťahom. Tenký mikropovlak tiež chráni karosériu pred poškodením koróziou a zároveň zachováva lak auta. Okrem toho povlak umožňuje, aby sa farba objavila v pôvodnom lesku bez ovplyvnenia farby. Pri niektorých veteránoch si možno myslíte, že práve zišli z montážnej linky, pretože vyzerajú ako v deň dodania.
Majitelia klasických áut majú často obavy, že keramický povlak spôsobí, že lak už nebude „pôvodný.“ To nie je správne, pretože náter sa správa ako politúra, len so spomínanými výhodami keramickej ochrany!
Tak ako je karoséria dodatočne chránená proti hrdzi, keramická vrstva konzervuje lak auta a zabraňuje tak vyblednutiu či zakaleniu. Farba zostáva čistá a lesklá. Vaše klasické auto môže zažiariť v celej svojej kráse a nielen pre vašu radosť, ale aj pre mnohých návštevníkov na stretnutí klasických áut.
Úspora času
Úspora nákladov
Vysoká ochrana
Zachovanie hodnoty
Celkovo menšie úsilie
Ochrana životného prostredia
Dlhodobé zdokonaľovanie
Ide teda o relatívne krátky čas, za ktorý sa keramická ochrana laku vyplatí. Hodnotu vozidla navyše zachováva alebo zvyšuje lesk laku a ochrana laku. V každom prípade by ste sa mali rozhodnúť pre keramické tesnenie už v ranom štádiu. Nielen vtedy, keď chcete predať svoje vozidlo. To by už bolo určite neskoro, lebo potom by profitoval len kupujúci.
Zachová a opraví vonkajší lak vášho auta. Mnoho vecí však môže prispieť k škvrnám po kefovaní a matnosti farby, autodetailing pomôže bezpečne odstrániť nečistoty, ktoré spôsobujú hlboké škrabance na laku. Vosk profesionálnej kvality sa nanáša na exteriér, aby sa poskytla ďalšiu vrstvu ochrany až do ďalšieho servisu.
Predlžuje životnosť auta. Lak vášho auta vydrží dlhšie bez škrabancov, vírov alebo bublín.
S vozidlom s keramickou ochranou môžete samozrejme navštevovať automatické autoumyvárne. Žiaden problém. Niektoré rozdiely si však všimnete.
Vaše kolesá sa budú viac lesknúť - žiadne zvyšky komárov - žiadne škrabance z automyvárne.
Zasahuje ešte pred vznikom rôznych okolností a predchádza alebo znižuje ich negatívne účinky. Povrchový náter chráni nielen lak auta. Vďaka hladkému povrchu sa nečistoty (napr. brzdový prach, hmyz) už nemôžu alebo už nedržia tak silno. To umožňuje jeho ľahké a úplné odstránenie. Aj z menšej autoumyvárne.Veľakrát stačí len silný prúd čistej vody bez použitia saponátov a auto je opäť čisté.
Navyše vytvára na laku extrémne tvrdý, no pružný film, ktorý kefy v autoumyvárni nedokážu poškodiť. Škrabance z autoumyvárne sa tak už nemôžu vyskytnúť. Lak auta zostáva vďaka vysokému aktívnemu obsahu SiO2, ktorý sa skladá navyše z diamantových častíc lesklý a nepoškodený ako v prvý deň.
Poskytuje menej umývania auta vďaka efektu guľôčok.
Má ešte jednu podstatnú výhodu. Samočistiaci efekt (efekt perličiek). Perličkový efekt je pomenovaný podľa lotosovej rastliny, kde bola prvýkrát pozorovaná nízka zmáčavosť jej listov. Efekt je založený na komplexnej mikroskopickej a nanoskopickej architektúre povrchu. Efekt perličiek zaisťuje, že kvapky vody stekajú a vezmú so sebou čiastočky nečistôt. To vytvára samočistiaci efekt za dažďa.
Keramická ochrana je high-tech povrchový náter, ktorý je vhodný pre širokú škálu materiálov.
Oblasť použitia keramického ochrany sa vzťahuje na všetky povrchy, ktoré sú vystavené poveternostným vplyvom, mechanickému namáhaniu a agresívnym látkam alebo sú trvalo používané.
Až na niekoľko výnimiek (polyetylén, polypropylén a PVC) je možné všetky povrchy ochrániť keramikou. Nami aplikovaný keramický povlak, nanášaný v hrúbke max. 3µ (mikron), vytvára na ošetrenom povrchu nepriestrelný sklenený transparentný mikropovlak bez zmeny jeho vzhľadu. S výnimkou zvýšeného lesku zostáva pôvodná farba nezmenená. Keramická ochrana odolá aj extrémnym podmienkam a pracuje v širokom rozsahu teplôt od -70 do 850 °C.
Nami nanášaná keramická ochrana sa aplikuje postupne na malých plochách karosérie a nemusí sa vypaľovať. Po niekoľkých hodinách je keramický povlak suchý na dotyk a úplne vytvrdnutý po 24-48 hodinách. Auto po aplikácii keramickej ochrany laku nesmie dôjsť k styku s vodou po dobu 24 hodín. Taktiež je vhodné minimalizovať umývanie v automatickej autoumyvárke. Keď je keramický povlak vytvrdený, je lak vášho vozidla pripravený ochrániť sa proti soli, vzdušnej hrdze, vtáčiemu trusu a drobným škrabancom. Ak sa časom nejaké škrabance objavia, ide o poškriabanú keramickú vrstvu, nemusí to byť hneď poškriabaný lak.
Čas potrebný na realizáciu keramickej ochrany je približne 4 dni. V tomto nie zahrnutý čas potrebný napr. na očistenie laku v prípade nadmerného znečistenia asfaltom alebo miazgou zo stromov. Taktiež realizácia keramickej ochrany skla či diskov zvyšuje čas pobytu vozidla u nás.
UPOZORNENIE: Umývanie saponátmi v autoumyvárke môže znížiť životnosť keramickej ochrany, preto doporučujeme ručné umývanie vozidla s použitím špeciálnych saponátov na keramický povlak.